Директор Богуславського ІРЦ взяла участь у серпневій педагогічній раді освітян Київщини «Формування Людини Майбутнього – основний ціннісний орієнтир сучасної освіти», яка в цьому році проходила у форматі Open Space (відкритий простір), в м. Буча, за участю голови Київської обласної державної адміністрації Михайла Бно-Айріян, голови Київської обласної ради – Миколи Стариченка та директора департаменту освіти і науки Київської ОДА Віри Рогової. Ідеєю заходу було визначення топпріоритетів розвитку системи освіти Київщини у 2019/2020 навчальному році. Освітяни ... Читати далі » |
З учнями з особливими освітніми потребами проводять також корекційно-розвиткові заняття. Чи зменшувати тривалість уроків в інклюзивних класах, щоб витримати гранично допустиме навчальне навантаження на учнів? Освітній процес у класах з інклюзивним навчанням провадять згідно з робочим навчальним планом закладу освіти. Розклад уроків Для учнів з особливими освітніми потребами може бути складений індивідуальний навчальний план. Розклад уроків складають, ураховуючи індивідуальні особливості пізнавальної діяльності учнів з ООП. Для кожного такого учня складають також індивідуальну програму розвитку (ІПР), щоб: забезпечити індивідуалізацію навчання окреслити навчальні стратегії та підходи. Тривалість уроків для учнів з ООП в інклюзивних класах не відрізняється від тривалості уроку для інших учнів. |
Про один з досвідів інклюзивного навчання 28-ма школа у Дніпрі офіційно вже 6 років інклюзивна. Тут є чотири ресурсні кімнати, навчаються тринадцять дітей з аутизмом, з якими працюють тринадцять асистентів учителів. Оскільки зарплатня асистента невелика, їм доплачують батьки дітей. Про те, як виглядає робота в інклюзивному класі в цій школі, які є проблеми з навчанням, як їх уникнути і на що слід звернути увагу – розповіли самі практики. Ніла Ломако, директорка школи
|
Ресурсна кімната – це спеціально обладнаний освітній простір. Спеціально організований освітній процес, спрямований на гармонійний емоційний, психічний та фізичний розвиток дитини, групи дітей з особливими освітніми потребами. Спеціально організований освітній простір дає змогу кожній дитині реалізувати своє право на освіту, максимально розкрити освітній і особистісний потенціал та подолати бар’єри соціалізації. Навчання у ресурсній кімнаті базується на індивідуальних потребах кожного учня, має на меті залучення, або перехід дитини до звичайного класу, спрямоване на усунення факторів, що перешкоджають навчанню у загальноосвітньому класі. Облаштування ресурсної кімнати здійснюється згідно Наказу Міністерства освіти і науки України № 414 від 23.04.2018 р. Організація простору ... Читати далі » |
Література для інклюзивно-ресурсних центрівДля замовлення пишіть мені в месенджер або вайбер (073) 023 25 00. Більш детально ознайомитись із змістом данних та багатьох інших книг, а також замовити їх можна в групах "Література та ігри для психологів та ІРЦ" та "Література та ігри для логопедів та ІРЦ". Вступайте в групи і будьте в курсі всіх новинок. https://www.facebook.com/groups/376920882866211/ |
Інклюзивне навчання – тема, з якої “Нова українська школа” отримує чи не найбільше запитань. Тому ми вирішили зробити окрему добірку з відповідями на ці запитання. Якщо після прочитання цього матеріалу у вас залишаться запитання – пишіть нам (поле “Напишіть нам” унизу сайту), і ми спробуємо дати на них відповіді найближчим часом. Що таке інклюзивне навчання? Поширеною є думка, що інклюзивне навчання – це лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями, в тому числі із інвалідністю, у класах загальноосвітніх закладів освіти. Проте ця думка є хибною. Закон України “Про освіту” визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це “особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасов ... Читати далі » |
У МОН розробили стратегію розвитку інклюзивної освітиМіністерством освіти розроблена Національна стратегія розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки. Документ оприлюднений для громадського обговорення. Метою документа є формування інклюзивного освітнього середовища та створення умов, в яких кожна особа матиме доступ до якісної освіти з урахуванням її потреб. Зокрема, стратегія визначає три стратегічні цілі при реалізації яких: інклюзивне освітнє середовище сприятиме реалізації права на якісну освіту, державна політика забезпечуватиме освітні потреби кожної особи, суспільство є толерантним до людського різноманіття та підтримуватиме якісну і доступну освіту. |
Уряд затвердив Порядок організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти. Порядок визначає організаційні засади такого навчання незалежно від форми власності та підпорядкування з метою реалізації права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття якісної вищої освіти з урахуванням потреб та можливостей таких осіб. |