Головна » Статті » Батькам » Поради

ДИТИНА “ДЗЕРКАЛИТЬ” ПІД ЧАС ПИСЬМА

У своїй роботі зіткнулася з тим, що діти 5-6 річного віку, навчившись писати, дзеркалять букви і цифри – або пишуть з права на ліво, або букви виходять у них в дзеркальному відображенні. Чому так, і що з цим робити – часте запитання від батьків, вихователів і вчителів молодших класів. Переглянувши гори літератури, поспостерігавши за дітьми, я зробила висновки, якими поділюся тут.

У цій статті ви дізнаєтеся чому дитина дзеркалить.

Для початку необхідно
виключити таке серйозне порушення, як дисграфія, або інші неврологічні проблеми.

Якщо немає ніяких відхилень, то чому ж дитина дзеркалить?
Найбільш точна і правильна відповідь – тому що в дитини дошкільного віку ще не сформований зрілий зв’язок між півкулями головного мозку. Для того, щоб зрозуміти про що мова, необхідно звернутися до нейрології. А саме до міжпівкульної асиметрії.

Ще зі школи нам відомий той факт, що права і ліва півкуля мозку у людини мають різні функції, вони керують різними видами діяльності. Від того, яка з півкуль найбільш розвинена у людини (в силу вроджених чи набутих властивостей), залежить її індивідуальність, особливості її сприйняття.

Спеціалізація півкуль мозку:

Ліва півкуля

  • мова
  • логіка
  • абстрактне (поняття)
  • здатність до аналізу, деталізація
  • вибудовування алгоритмів
  • оперування фактами, деталями, символами

Права півкуля

  • інтонаційна виразність
  • образне сприйняття
  • творчі можливості
  • інтуїція
  • здатність до адаптації

Вважається, що на момент народження права півкуля мозку дитини більша порівняно з лівою. Говорять, що до 9-10 річного віку дитина є «правопівкульною». Права півкуля розвивається і дозріває швидше, і тому в ранній період розвитку її роль у здійсненні психологічного функціонування є більш значною, порівняно з лівою. Справді, малюкам характерна мимовільність, низька усвідомленість поведінки, емоційність, безпосередність, цілісність і образність сприйняття. Суттєві зміни в міжпівкульній взаємодії відзначаються приблизно в 6-7 років, тобто якраз перед початком навчання у школі.

Зі збільшенням активності лівої півкулі з’являються складні поняття, розвивається абстрактне мислення, вміння рахувати й писати. Діти, у яких довше залишається правопівкульна спеціалізація гірше пишуть, пропускають літери, не дописують слова, їм важко дається таблиця множення, і такі діти часто дзеркалять в письмі.

Нормальна психічна діяльність передбачає спільну роботу обох півкуль головного мозку. Тобто між півкулями повинні сформуватися стійкі нейронні зв’язки, що передають інформацію. Це складний і поетапний процес. У дошкільника ці зв’язки ще дуже тонкі. Їх не можна перевантажувати (раннє читання і письмо, математика), але їм можна допомогти розвинутися.

Таким чином, дитинка приходить у цей світ спочатку “правопівкульною”, у міру дорослішання ліва півкуля теж починає розвиватися, утворюючи зв’язок з правою півкулею. Ці зв’язки спочатку дуже слабкі, це позначається на таких уміннях малюка, як письмо, читання, рахунок, симетричні рухи руками або ногами … Через ці слабкі зв’язки багато малюків (якщо вони ще й лівші) дзеркалять букви і цифри в письмі.

Якщо ви помітили таке у вашої дитини, не панікуйте. Все нормально. Просто постійно спокійно вказуйте на помилки, просіть виправити. Крім того, допоможіть розвинути і зміцнити міжпівкульні зв’язки. Для цього існують різні вправи. Робіть їх разом з дитиною по кілька разів на день. Просто так, або як фізкультхвилинки під час заняття з малюком.

Ольга Крамаревич,

Дитячий практичний психолог

Категорія: Поради | Додав: boguslavirc (2018-12-27)
Переглядів: 224 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar